0
נגישות

פרסום באתרים אחרים

חלק בלתי נפרד מתהליך קידום של כל אתר אינטרנט בתוצאות מנועי החיפוש הוא תחום הקישורים הנכנסים. המטרה היא השגת מגוון רחב ביותר של אתרי אינטרנט אשר מוציאים קישורים אל האתר שלכם (מצביעים ו/או ממליצים). כאשר לאתר אינטרנט מסוים יהיו יותר קישורים נכנסים כך יגדלו הסיכויים שלו להופיע במקומות גבוהים יותר במנועי החיפוש ובראשם גוגל, אותו אתר אינטרנט מקבל יותר פופולאריות ויותר רלוונטיות.

ישנם מספר כלים באינטרנט המאפשרים לבדוק את הקישורים הנכנסים לאתר שלכם ו/או לאתרים אחרים (פופולאריות), בחלק מהכלים ניתן לבצע השוואה של מספר 2 אתרים אינטרנט מכל העולם און-ליין.

בדיקת כמות הקישורים הנכנסים :

גוגל - אפשר לבצע בדיקה של כמות הקישורים המופיעים במנוע החיפוש גוגל ע"י הקלדה בשורת החיפוש link:www.SITE.com (המילה SITE הכוונה לשם כתובת אתר האינטרנט). בדיקה זאת אינה טובה מספיק מאחר וגוגל אינו מציג את כל הקישורים הקיימים באמת. בעבר היו מוצגים רק דפים בעלי מספר גובה בדירוג של גוגל (PAGE RANK). הבעיה היום, שלא מקבלים נתונים שלמים, כלומר יש מספר רב של קישורים אשר אינם מופיעים בתוצאות הבדיקה והם לא בהכרח קישורים לא טובים או לא עובדים.

הבדיקות העדיפות - הן שימוש במנועי החיפוש של מייקרוסופט ו- יאהוו, מאחר שהתוצאות המוצגות הן יחסית מלאות, יש שמעדיפים להשתמש במנועי החיפוש באנגלית בגלל שמנועי החיפוש בעברית טעונים ביותר פרסום. בעזרת הפקודה Link Domain ניתן למצוא את כל הדפים המקשרים אל אותו כתובת אתר אינטרנט ולא רק אל דף הבית, השימוש הוא ללא הוספת ה – WWW (LinkDomain:SITE.co.il). ב-יאהוו יש אפשרות להשתמש ב- site explorer, שזה כלי שלהם ואז לבחור ב-in link בכרטיסיות ולקבל את המידע.

השגת קישורים נכנסים

בקשות לביצוע קישורים הדדיים - שליחת אימייל לבעלי אתרי אינטרנט הכולל הצעה לביצוע קישור הדדי בן האתרי האינטרנט (Reciprocal Link), מומלץ לעבוד מסודר ולהשתמש בטבלת עזר הכוללת את כל הנתונים הרלוונטיים.

הרשמה למנועי חיפוש ואינדקסים - רישום לאינדקסים ואתרים מקצועיים בעלי תחום משותף יכול בהחלט להגדיל את מספר הרלוונטיות של אתר האינטרנט שלכם.

כתיבה ופרסום מאמרים - ניתן להכין מאמר בתחום אתר האינטרנט שאותו אתם מעוניינים לקדם ולפרסם את המאמר באתרים בעלי תחום התמחות דומה הכולל קישור מהמאמר לאתר האינטרנט שלכם.

רכישת קישורים - קניית אותם קישורים מאתרים מובילים בעלי תחום דומה יכולה להוסיף רבות לאתרים חדשים מבחינת תועלת ועלות.

פרסום הודעות בפורומים - כתגובה על נושאים בפורומים בעלי תחום דומה ניתן להוסיף קישור לאתר האינטרנט שלכם בחתימת ההודעה על ידי הוספה של הקישור בפרופיל האישי בעת ההרשמה.

תוכנות לבניית קישורים נכנסים

התוכנה מסייעת בבניית קישורים : דרך קלה ופשוטה היוצרת קישורים אל אתר האינטרנט שלכם לבין אתרים אחרים , התוכנה מאתרת אתרי אינטרנט אשר בהם ניתן וכדאי הופעת קישור לאתרכם, שולחת אימייל אל אותם אתרי אינטרנט, מרכיבה דף קישורים אל אותו אתר אינטרנט שלכם ובודקת אם אותם אתרי אינטרנט באמת מקשרים אליכם בחזרה. יש לציין שלאחר העדכונים האחרונים של גוגל, צריך להיזהר עם תוכנות כאלו, כי חלק מהקישורים אפילו מורידים ולא רק מוסיפים לאתר שלכם. צריך לבדוק טוב את החברות ואת איכות הקישורים שהן יוצרות.

פיזור הקישורים

ניתן להשיג קישורים אל דף הבית של אתר האינטרנט שלכם (פניות כלליות) וגם ניתן להשיג קישורים אל הדפים הפנימיים יותר (פניות מדויקות) בשביל לקבל יותר פופולאריות אצל אותם מנועי חיפוש, ההחלטה בידיים שלכם.

ערך הקישורים הנכנסים

• גוגל מעריך כל דף ברשת האינטרנט על ידי תוכנת ה – PR (PAGE RANK), ככל שה – PR גבוה יותר כך חשיבות האתר בעיני גוגל גדולה יותר.

• כמות הקישורים לדף אשר ממנו מתבצע הקישור וכמות הקישורים אל הדף המקשר.

• רלוונטיות תחום אתרי האינטרנט המעניקים קישורים לאתר האינטרנט שלכם.

• הופעה במנועי החיפוש, היחס בין תוצאות מנוע החיפוש לבין הדף המקשר.

• דפים אשר אינם נמצאים במנועי החיפוש בעלי ערך נמוך יחסית לדפים אשר ממוקמים במנועי החיפוש.

• וותק הדומיין אשר ממנו מגיע הקישור, לאתרים חדשים ערך נמוך יותר מאתרים בעלי וותק ברקת האינטרנט.