0
נגישות

רישום באינטרנט

אחד הדברים הראשונים שהנכם נדרשים לעשות בתהליך קידום אתרי אינטרנט הוא רישום אתר האינטרנט במנועי חיפוש ברשת האינטרנט. רישום במנועי חיפוש מתבצע על ידי רישום בחינם של האתר למנועי חיפוש, רישום האתר שלכם למנוע חיפוש בתמורה להוספת קישור מהאתר שלכם לאתר אחר או רישום שהינו בתשלום לתקופה או בתשלום חד-פעמי.

התיאור שאתם כותבים בעת רישום אתר האינטרנט שלכם למנועי החיפוש צריך להיות תיאור המכיל את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר, את כותרת האתר שלכם ואת מילות החיפוש. כחלק מתהליך הרישום תצטרכו לסווג את האתר שלכם על פי קטגוריות, משימה זאת הינה משימה שיכולה להיות מייגעת בתוך תהליך רישום האתר באינדקסים ומנועי החיפוש באינטרנט. הסיבה לכך היא שרשימת הקטגוריות שונה מאינדקס לאינדקס וממנוע חיפוש למנוע חיפוש ולכן זה צריך להתבצע עבור כל אתר באופן ייחודי על פי רשימת הקטגוריות שקיימת בו.

אופן הרישום למנועי החיפוש

כותרת האתר - כותרת האתר צריכה להוות את שם האתר, הרבה מקדמי אתרים שצריכים לקדם אתרים ששמם נבחר ללא התחשבות בהיבט של קידום אתרים מנסים לרשום את האתר עם כותרת שאינה מאפיינת את שמו האמיתי של האתר על מנת להתקדם בביטויים שהלקוח שלהם רוצה להתקדם בו. בחלק גדול מהאינדקסים ומנועי החיפוש לא יאשרו רישום כזה ויחליפו את שם האתר לשמו האמיתי או במקרים אחרים לא יאשרו אותו כלל. כמובן שיש גם הרבה אינדקסים ומנועי חיפוש שאינם מקפידים ובדוקים ובכאלו יוכל מקדם האתרים להצליח לבצע את רצונו.

מילות מפתח - בחלק מהאתרים תידרשו להכניס מילות מפתח. מומלץ מאוד שתתאמצו ותקדישו דקה או שתיים על מנת לקרוא את ההנחיות בנוגע לחלק של מילות מפתח באותו אתר, יש אתרים שרוצים שבין הביטויים יהיה רווח, יש כאילו שרוצים פסיק, יש כאילו שרוצים שיהיה סימן אחר ויש כאילו שרוצים שיהיה פסיק גם בהתחלה, כלומר לפני מילת המפתח הראשונה וגם בסוף. יש מספר אתרים גם שנותנים דוגמאות לגבי צורת רישום מילות המפתח ויש לשים לב למשל אם בין שני ביטויים שאתם רושמים כתוב למשל רק פסיק, פסיק ורווח או רווח ופסיק וכדומה. רישום לא נכון ולא לפי ההנחיות של מילות המפתח יכול לגרור את האפשרות שלא תופיע כלל באף אחת ממילות המפתח שכתבתם או שתופיעו רק בחלק. חבל שבגלל רישום לא נכון תפסידו קישורים ולקוחות פוטנציאליים. לרוב רישום באינדקס או מנוע חיפוש עושים רק פעם אחת ולכן שווה להקדיש מספר דקות.

מעקב שותף - כדי שתעשו מעקב שוטף לאחר כל רישום לכל מנוע חיפוש או אינדקס אתרים, כך תוכלו לגלות באיזה אתרים אישרו אתכם, באיזה אתרים לא ובאיזה אתרים יש תקלות ברישום שלא בוצע כפי שרציתם. בעזרת מעקב לאחר הרישום תוכלו לבדוק שהרישומים נעשו בצורה תקינה ולשפר במקרה שלא כך הדבר.

דירוגו של גוגל הינו לפי דף אינטרנט ולא לפי כל אתר האינטרנט, ככל שכמות הקישורים גדולה יותר וככל שאיכות הקישורים טובה יותר קיים סיכוי גבוה שאותו דף, בעל מספר רב של קישורים מצביעים ואיכותיים, ידורג במקום גבוה יותר לעומת דפי אינטרנט ללא כמות ואיכות קישורים גבוהה. לכן הרישום צריך להיות לעמוד הבית. מלבד זאת, רוב מנועי החיפוש והאינדקסים מתירים רישום של דף הבית בלבד. חלק ממנועי החיפוש שמציגים גם דפים פנימיים מהאתרים אינם מאפשרים רישום של דפים פנימיים ועושים זאת בעצמם ללא תלות ברצון הלקוח, למרות שניתן לעשות מפת אתר ולשלוח לגוגל.

הרישום במנועי החיפוש כולל בתוכו הוספת קישור לאתר האינטרנט שלכם. הוספת קישור כזה הינו חד כיווני ולכן הוא בהרבה יותר איכותי מביצוע החלפת קישורים וככה אותו קישור יותר עוזר לקידום אתר האינטרנט שאתם מקדמים.

חיפוש בעזרת מנוע חיפוש הינו יעיל יותר מאשר חיפוש באינדקסים באופן ידני ודרך קטגוריות. האינדקסים כוללים קישורים לאתרי אינטרנט או לדפי אינטרנט המסודרים לפי קטגוריות בצורה שמית, התמחות ועיסוק הכוללים תתי קטגוריות והם יכולים לכלול תת קטגוריות וכך הלאה. מנועי החיפוש מנגד עובדים לפי מילות חיפוש. למרות שהתוצאות המופיעות באינדקסים יכולות להיות בהרבה מקרים, הרבה יותר מוצלחות מאשר במנועי החיפוש. הסיבה לכך היא שבגלל שבאינדקסים התוצאות מופיעות בדרך כלל לאחר מעבר אנושי על התוכן כאשר במנועי חיפוש התוצאות המופיעות הן על פי נוסחא שנקבעה על ידי בעלי מנוע החיפוש.

קיימים מנועי חיפוש אשר נעזרים בהופעת אתרי אינטרנט באינדקסים מובילים באינטרנט ובעזרתם הם יכולים לדעת עבור איזו מילת חיפוש יתקבלו האתרים הרלוונטיים. הסיבה היא שהופעה באינדקסים עוברת תהליך של סינון אנושי, לדוגמא מנוע החיפוש גוגל משתמש באינדקס דמוז כחלק מצורך קביעת איכות אתרי אינטרנט ורלוונטיות לביטויי מפתח. גם שינוי ההופעה באינדקסים הינו בדרך כלל חד פעמי, כאשר אתר מופיע באינדקס בצורה מסוימת, כך הוא יישאר לתמיד. לעומת זאת מנוע החיפוש כל הזמן עוברים על האתרים הרשומים בהם.